Wij van WEST werken in opdracht van ProRail aan de conservering van verschillende onderdelen van de perronkap en voetbrug op Rotterdam Centraal Station. Dit is noodzakelijk, omdat de bestaande coating op meerdere plekken afbladdert en corrosie is geconstateerd op diverse stalen onderdelen.
Met een nieuwe conserveringslaag zorgen we dat deze elementen de komende vijftien jaar optimaal beschermd blijven.
Tijdens dit project conserveren we verschillende onderdelen van het station:
Door deze elementen opnieuw te behandelen en te voorzien van een duurzame coating, wordt de levensduur aanzienlijk verlengd en blijft het station er netjes en verzorgd uitzien.
Een project op het drukke station Rotterdam Centraal kent uitdagingen. We stemmen onze werkzaamheden zorgvuldig af met de dienstregeling. Bovendien moet de toegankelijkheid voor reizigers gewaarborgd blijven. Daarom werken we in gefaseerde buitendienststellingen, zodat de perrons en voetbrug in gebruik kunnen blijven.
Voor het aanbrengen van de nieuwe coating reinigen we de stalen delen eerst grondig. Vervolgens wordt een nieuw conserveringssysteem aangebracht, bestaande uit een epoxy tussenlaag en een polyurethaan eindlaag in de kleur RAL 8019.
Bij de voetbrug nemen we aanvullende maatregelen: de balusters worden tijdelijk gedemonteerd en fabrieksmatig behandeld, door te ontlakken, ontroesten, thermisch verzinken en poedercoaten. Zo zijn ze optimaal beschermd tegen weersinvloeden en slijtage.
We brengen de perronkap en voetbrug van Rotterdam Centraal weer in topconditie. Dankzij hoogwaardige conserveringslagen blijft de staalconstructie beschermd tegen corrosie en slijtage. Zo dragen we bij aan de veiligheid en het behoud van één van de drukste stations van Nederland.
We kijken uit naar dit mooie werk en zorgen dat Rotterdam Centraal weer jaren vooruit kan! Wilt u meer informatie over onze conserveringsprojecten? Neem dan contact op.