Bij het aannemen van het project hebben wij ook gekeken naar de hinder voor reizigers. Daarom hebben we gebruik gemaakt van een hangende hulpconstructie. Door het bouwen van die hulpconstructie, hebben de reizigers minimale overlast ondervonden. De werkzaamheden aan de liften konden wij niet vanuit de hulpconstructie uitvoeren. Dit werk hebben we, om geen hinder te veroorzaken, in de nacht uitgevoerd.
Wij hebben de twee identieke wachtruimtes en stationskappen aan spoor 1-2 en 3-4 in zijn geheel geconserveerd. Daarnaast zijn de oude TL – verlichtingsbakken – gedemonteerd en tijdelijke verlichtingsbakken teruggeplaatst. Dit in verband met de grote aanpak van ledverlichting op alle stations van ProRail - NS Stations.
BIj dit project is gekozen voor een combinatie van ‘bouwverven’ en ‘protective-coating’ van PPG-Sigma. Doordat in maart nog kans bestaat op lage temperaturen, is gekozen om harders (B-comp.) te gebruiken voor lage temperaturen (LT). Het houtwerk is totaal in de hoogglans S2U Allure Gloss geverfd. Staal, Aluminium en Trespa in de SigmaDur 550 en in de primer gezet met SigmaCover 630 & 280 LT (Low Temperature). Ook zijn er diverse betonreparaties uitgevoerd met Coltura Mortel EPU in combinatie met Coltura primer MAC en driemaal overlaagd met de epoxy SigmaCover 480.