Metrostation Sloterdijk is een druk kruispunt voor het openbaar vervoer. Er zijn diverse trein-, metro- tram- en busverbindingen. De te conserveren metaalconstructies bevinden zich boven de sporen en banen van het openbaar vervoer. Om veilig boven het spoor te werken, maakten we gebruik van hangende hulpconstructies, die tijdens de buitendiensten spanningsloos wordt ingehangen. Hiermee bereiken wij dat we tijdens de exploitatie van het openbaar vervoer op een veilige manier, in de normale dag-uren kunnen werken.
We maakten een vloeistofdichte vloer van onze hangende hulpconstructie. Hierdoor blijft alle rommel die ontstaat door de werkzaamheden op de steigers liggen en heeft de omgeving er geen last van. Deze werkwijze hebben wij eerder succesvol toegepast op onder andere station Haarlem, Duivendrecht, Diemen Zuid, Leiden de Vink en station Alexander.
Bij dit project is gekozen voor brandwerende- en conserveringscoating van Sika.
De eis van het brandwerend verfsysteem, van het metrostation bedraagt: